Wednesday, December 16, 2009

Usaha mencari kerja!

Huhu..

Setelah sekian lama bertapa di rumah, akhirnya aku g klcc arini. Alasan yg paling kukuh untuk aku merayau arini adalh untuk apply kerje volounterr kat Petrosains. Aku grak ngan Ridhuan sbb dierlah antara member yg masih berduit.

Agak best gak dpt borak ngan kakak di petrosains ttg bende alah yg aku masuk nih. 5 ringgit/jam x dela bnyk tapi aku rasa cam best sbb ramai pekerja sana sumer baru lepas belajar atau sedang menunggu kerje tetap, so bole la tya2 sikit ttg masa depan. Dengan tulisan yg agak buruk (pekse dah abis la) aku pon menghantar borang tuh..(tolongla bole baca tulisan aku)

Lepas tuh aku g la tgk Zombieland. Ridhuan beli tiket kerana 18sg citernye n aku mmg x nmpk cam 18. Adela satu insiden yg agak cuak masa nk masuk wayang:

Ridhuan: 2 orang eh.
Abang: ko 18 eh
Ridhuan: Ye r..
Abang : yg belakang ko 18 gak? (tunjuk kat aku)
Aku : Btol r..Pasal? ( senyum n masok, x tgk blkg dah)

Fuuh..nasib baik lps. trimas abang wayang



Zombieland???




Fakta menarik bagi sesape yg nak tgk:

  1. CGI manusia kini dah bapak real. Darah n sumer cam nak kuar skrin. Yeargh!!
  2. Cter zombie yg lawak gak sbb teknik survival dunia zombie didedahkan.Sumpah bangang
  3. Ade gak insiden terkejut-mengejut yg rase nak gugur jantong n nak baling popcorn n air kat skrin. =)
  4. Cter bunuh zombie, mesti r best.
Lpas tuh, Eddy gtau yg dier kat klcc gak sbb dier lpk ngan awek ssp nih, Bainun(Bey). haha. Aku awal2 dah gtau dier kalo perlukan bantuan, ktorang ade kat klcc. Ye r, biasa r, cam kalo lepak ngan pompuan ada masa cam mati kutu en? tu yg kena ada back up..haha.. lepas wyg g la jenjalan usha promotion krismas sale. mahal nak mampus klcc.

Kol 2 camtu,eddy call ckp dier ade kat secret recipe. G la jumpe Bey yg juga kawan ktorang gak.borak dari idop di asrama sampai cita2 idop n ngarot2.Best sial borak ngan dier, mula2 agak akward tapi masuk air mineral ke tiga, dah masok air dah n start merapu.Dier layan je r n join ngarot skali. Overall agak best la gak jalan2 nih.Smpai umah pengsan sbb entah brape kilo la aku jalan arini.patah kaki. Babi best.

p/s : Nak jalan ngan dier.. =)

2 comments: